Απάντηση στο άρθρο της Κarystia Press "Τα Στύρα κλείνουν μόνα τους τη ντροπή της Νομαρχίας"


Πολύ μου άρεσε αυτή η σημερινή δημοσίευση της Κarystia press με τίτλο "Τα Στύρα κλείνουν μόνα τους την ντροπή της νομαρχίας - καμαρώστε κύριε Μπουραντά". Κι επειδή το θέμα με πέτυχε στην καρδιά -που λένε - και μου θύμισε πολλά, είπα να κάνω κι εγώ το σχολιάκι μου...
Και πότε ΔΕΝ έκλειναν μόνα τους τα Στύρα τις "τρυπάρες" του β' παραλιακού Νέων Στύρων που είναι τμήμα του νομαρχιακού δρόμου Τσακαίοι - Στύρα;  
Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά για να μας κατανοήσουν και οι αναγνώστες εκτός Στύρων!



Καταρχήν ένα μεγάλο ΕΥΓΕ στους Εθελοντές μας που έκλεισαν τις τεράστιες (όπως είχαν γίνει τον τελευταίο καιρό) τρύπες του β΄ παραλιακού Νέων Στύρων. Οι Εθελοντές των Στύρων έχουν αποδείξει πολλές φορές ότι παρεμβαίνουν ουσιαστικά και άμεσα στα προβλήματα της περιοχής και στη συγκεκριμένη περίπτωση υπήρχαν πολλά παράπονα από κατοίκους της περιοχής και διερχόμενους οδηγούς γιατί το πράγμα είχε καταντήσει αφόρητη ταλαιπωρία. 
ΜΠΡΑΒΟ και στην Πρόεδρο του Τοπικού Συμβουλίου Νέων Στύρων κ. Μαρία Φωτεινού για τη δραστηριότητά της στην όλη προσπάθεια. Αλλωστε η Μαρία έχει αποδείξει από την πρώτη ενασχόλησή της με τα κοινά ότι κάνει ότι καλύτερο μπορεί και πάντα με την καρδιά της.
ΜΠΡΑΒΟ και στον δημοτικό σύμβουλο Γιώργο Παλυβό που με προσωπική εργασία βοήθησε στην όλη επιχείρηση κλεισίματος των "λακκουβών της ντροπής". Η δραστηριότητα του Γιώργου, παρότι δεν είναι αντιδήμαρχος, είναι συνεχής.   
Πιστεύω βαθειά -και τίποτα δεν μου αλλάζει αυτή την άποψη- ότι οι καλές προσπάθειες και τα καλά αποτελέσματα κάθε ανθρώπου στην αυτοδιοίκηση πρέπει να επαινούνται ανεξάρτητα από οτιδήποτε άλλο. Αυτό πρέπει να το συνειδητοποιήσουμε όλοι. Μόνο τότε θα ξεφύγουμε πλέον από τη φοβερή "αδελφοφαγωμάρα" που μόνο σε μιζέρια και σε οπισθοδρόμηση μας οδηγεί. Καμμιά πρόοδος δεν επιτυγχάνεται αν υποβαθμίζουμε -συνειδητά ή ασυνείδητα - τις καλές προσπάθειες και τα καλά  αποτελέσματα κάθε ανθρώπου που εργάζεται για την αυτοδιοίκηση, γιατί η αυτοδιοίκηση είναι ο χώρος καθημερινής άσκησης της διοίκησης και για να υπάρχει αποτέλεσμα πρέπει να βλέπουμε καθαρά, χωρίς παρωπίδες, εμπάθειες και μικροψυχία.   
Ετσι λοιπόν μακρυά από μένα κολακείες και άλλες αηδίες γιατί γνωρίζω πολύ καλά τι λέω. Επειδή έχω πλύνει προσωπικά με τη βοήθεια λίγων εργατών με τη μάνικα της μεγάλης υδροφόρας του δήμου τους δρόμους των Νέων Στύρων, ξημερώματα και μούσκεμα μέχρι το κόκκαλο, ξέρω καλά τι σημαίνει "με τα μούτρα στη δουλειά".  Οχι επιστασία, αλλά δουλειά !!! Τα προβλήματα δεν λύνονται με ευχολόγια, ούτε με πισωγυρίσματα αλλά μόνο με δουλειά και όποιος δεν έχει πιάσει την καυτή πατάτα της αυτοδιοίκησης στα χέρια του "πολλά τραγούδια λέει έξω από το χορό". 
Οσο για κείνους που ασκούν την αυτοδιοίκηση με την μέθοδο του "στρίβειν" όχι "δια του αρραβώνος" όπως λέει η γνωστή ταινία αλλά "δια του βρισίματος των προηγούμενων που ήταν παλιάνθρωποι και άφησαν καμμένη γη", αυτοί χάνουν απλώς τον καιρό τους και σε τίποτα δεν είναι χρήσιμοι. Απλώς αποδεικνύουν τη ματαιοδοξία και την ανικανότητά τους.
Ομως πρέπει να πληροφορήσουμε και την αγαπημένη μας Karystia press που τόσο αγωνίζεται για την περιοχή μας, αλλά και κάθε άλλο ενδιαφερόμενο, ότι τα Στύρα πάντοτε μόνα τους έκλειναν τις τρύπες αυτού του περίεργου νομαρχο-δημοτικού δρόμου που είναι όχι μόνο η ντροπή της πρώην νομαρχίας αλλά το διαρκές βάσανο του εκάστοτε δήμου, πρώτα Στυρέων, τώρα Καρύστου. 
Ο Δήμος Στυρέων λοιπόν πάντοτε από εποχής Ζαχαρία Λέκα μέχρι το 2010 στο τέλος της δημαρχίας μου έκλεινε μόνος του τις τρύπες που συχνά - πυκνά δημιουργούνται κυρίως λόγω της διέλευσης των φορτηγών που για να κόβουν δρόμο περνάνε μέσα από τα Νέα Στύρα. Και φυσικά τα τοπικά συμβούλια της εποχής  είχαν μια μόνιμη έννοια και δίκαιη απαίτηση, τουλάχιστον προ των εορτών Χριστουγέννων, Θεοφανείων, Καθαρής Δευτέρας, Πάσχα, Αγίου Κωνσταντίνου, Αγίου Πνεύματος και Δεκαπενταύγουστου, οι λακκούβες αυτές να κλείνουν  
Με άσφαλτο συνήθως και με τσιμέντο σπανιότερα οι λακκούβες έκλειναν από συνεργεία του δήμου με την επιστασία δημοτικών συμβούλων και αντιδημάρχων. Επί εποχής μου ο Τάκης Πάλλης, η  Μαρία Τσαπέπα, ο Γιάννης Νικολής, ο Γιάννη Παγκάκης, η Δήμητρα Τσεκούρα, o Στράτης Μεντάκης, είχαν αρκετές φορές αναλάβει τον συντονισμό του συνεργείου με επικεφαλής τον προϊστάμενο της υπηρεσίας καθαριότητας του δήμου Βαγγέλη Πυρπιρή και εργάτες μόνιμους, εποχιακούς και εξωτερικούς (τους ίδιους που χρησιμοποιεί ο Δήμος Καρύστου και σήμερα). Ας είναι καλά όλοι, έδιναν τον καλύτερο εαυτό τους !!!
Το πλάτος του δρόμου αυτού που από 9 μέτρα που είχε σχεδιαστεί κατέληξε να είναι μετά βίας 7 μέτρα ας μην το σχολιάσω. Ντροπή σ' αυτούς που,για να μη δυσαρεστήσουν κάτι καλούς πατριώτες ψηφοφόρους, στένεψαν τελικά το δρόμο για να μη χαθεί από 1 μέτρο πρασιά δεξιά κι αριστερά σε κάποιους κολλητούς. Αλλά αυτό πονάει, άστο καλύτερα !!!
Τρία θέματα μένουν να επισημάνουμε :
1. Το τμήμα του δρόμου από Τσακαίους μέχρι Στύρα που διανοίχθηκε επί εποχής Κοινοτήτων, με Κοινοτάρχες τότε Νέων Στύρων τον Γιάννη Ησαϊα και Μεσοχωρίων τον Τάκη Πάλλη -αν δεν απατώμαι-  είναι Νομαρχιακό. Ο δρόμος αυτός είναι από την αρχή του πολύ επικίνδυνος. Με στροφές, με μεγάλη κι επικίνδυνη κλίση και πολλά ατυχήματα. Πρέπει να διαπλατυνθεί ολόκληρος και να βελτιωθεί σε πολλά σημεία. Ηδη η νομαρχία έχει κάνει την προεργασία αλλά δρόμο καινούργιο δεν βλέπουμε. Ωρα είναι να απαιτήσει ο Δήμος την διαπλάτυνση του δρόμου από την Περιφέρεια. 
Ομως στο κομμάτι του δρόμου εντός οικισμού Νέων Στύρων, δηλαδή 2 χιλιόμετρα περίπου από την είσοδο στον οικισμό πριν τη στροφή Κεφάλας και μέχρι τα βενζινάδικα, ο Δήμος μπορεί, χωρίς άδεια, να παρεμβαίνει με εργασίες επισκευής και βελτίωσης του οδοστρώματος. Η νομοθεσία δίνει το δικαίωμα παρέμβασης για τα τμήματα επαρχιακών (νομαρχιακών) δρόμων που βρίσκονται εντός οικισμών στους δήμους, όχι για νέα έργα αλλά μόνο για εργασίες συντήρησης. Συνεπώς ο Δήμος Καρύστου μπορεί να εκτελεί τέτοιες εργασίες με προσωπικό και δαπάνες του.
2. To έργο "Ασφαλτόστρωση Β' Παραλιακού Νέων Στύρων" σε μήκος 2 χιλιομέτρων το ζήτησε ο πρώην δήμος Στυρέων από την τότε Νομαρχία, εγκρίθηκε το 2010 και αναμένεται έκτοτε να πέσει ο νέος ασφαλτοτάπητας. Επειδή όμως βρισκόταν σε εξέλιξη το δημοτικό έργο "αντικατάσταση αμιαντοσωλήνων Νέων Στύρων"  σε συννενόηση δική μου με τις Τεχνικές Υπηρεσίες της νομαρχίας το 2010 είπαμε να ολοκληρωθεί η αντικατάσταση του δικτύου ύδρευσης πρώτα και μετά να δρομολογηθεί η νέα ασφαλτόστρωση για να μη γίνουν πάλι σκαψίματα και καταστροφές. Αλλά αφού η αντικατάσταση του δικτύου ύδρευσης (8 χιλιομέτρων συνολικά εντός Νέων Στύρων) ολοκληρώθηκε από το 2010 πρέπει να ξεκινήσει από την Περιφέρεια πλέον η  ασφαλτόστρωση του Β' Παραλιακού για να ησυχάσει ο τόπος πια από το βάσανο αυτό. Αυτό πιστεύω να είναι και η επιθυμία του Αντιπεριφερειάρχη Εύβοιας Θανάση Μπουραντά. Ας συννενοηθεί ο Δήμαρχος μαζί του για το ζήτημα. 
3. Η διέλευση των φορτηγών μέσα από τα Νέα Στύρα πότε επιτέλους θα σταματήσει; Επιτρέπεται από τον νόμο να περνάνε φορτηγά τόσων τόνων μέσα από ένα στενό δρόμο μέσα στον κόσμο, απλά για να κόβουν δρόμο; Οσα φορτηγά κατευθύνονται στο φέρρυ-μπωτ εντάξει, αλλά και όσα πάνε Κάρυστο ή σε άλλες κατευθύνσεις γιατί το κάνουν; Για να κερδίσουν 2 χιλιόμετρα (γιατί τόσο είναι το κέρδος τους τελικά) αποφεύγουν να πάνε από τον κεντρικό οδικό άξονα, περνάνε μέσα από τα Νέα Στύρα, με αποτέλεσμα να δημιουργείται τεράστιο κυκλοφοριακό πρόβλημα ειδικά σε ημέρες αιχμής με τα διερχόμενα αυτοκίνητα για το καράβι. Ας καταλάβουν επιτέλους οι κύριοι που διαθέτουν λατομεία, μπετόν κλπ  (γνωστοί και άγνωστοι) ότι πρέπει οι νταλίκες και τα φορτηγά τους να περνάνε από τον κεντρικό οδικό άξονα και όχι μέσα από τα Νέα Στύρα. Αυτό να το απαιτήσει το Δημοτικό Συμβούλιο με ψήφισμά του και λήψη ειδικής κανονιστικής απόφασης. Εχει το δικαίωμα το Δημοτικό Συμβούλιο Καρύστου να το κάνει αυτό και πρέπει να είναι στις άμεσες προτεραιότητές του. Τουλάχιστον οι Σύμβουλοι που προέρχονται από την Τοπική Ενότητα Στύρων πρέπει άμεσα να το φέρουν προς ψήφιση με θέμα : "Ρύθμιση κυκλοφορίας των φορτηγών στον Β' Παραλιακό Νέων Στύρων". Υπάρχει και ανάλογη απόφαση του πρώην δημοτικού συμβουλίου Στυρέων το 2009.  Θα θυμούνται και οι Εθελοντές ασφαλώς πώς κλείσαμε το δρόμο στους Τσακαίους τότε μοιράζοντας και φυλλάδια στα διερχόμενα φορτηγά. Σήμερα πιστεύω με τις μεγαλύτερες αρμοδιότητες των δήμων θα υπάρξει επιτέλους και δυνατότητα εφαρμογής του μέτρου.

Θεωρώ κατάλληλο να κλείσω με τη σοφή κουβέντα του περίφημου δημάρχου Στυρέων Α. Ι. Κεντιστού (1866-1876) και μετέπειτα Νομαρχιακού Συμβούλου, προγόνου της αγαπητής μας κ. Σοφίας Κεντιστού, ο οποίος έκανε τα δημοτικά σχολεία Στύρων και Αλμυροποτάμου, το Γυμνάσιο Στύρων, το Ειρηνοδικείο Στύρων, την Εκκλησία Στύρων, μετέφερε το νεκροταφείο εκτός πόλης και πολλά άλλα έργα πρότυπα για την εποχή του. Ο Δήμος Στυρέων στην πρώτη μορφή του Καλλικράτη το 1860 μέχρι το 1912 εκτεινόταν από το Αργυρό (Βίρα) μέχρι το λεγόμενο Σύνορο στο Μαρμάρι, όπου συνόρευε με το Δήμο Καρύστου.
Είπε λοιπόν ο σοφός εκείνος δήμαρχος : "Ενηγκαλίσθην τους εχθρούς μου πλείον των φίλων μου ίνα επιτύχω τα κάλλιστα δια τον τόπον μου" δηλαδή "Αγκάλιασα τους εχθρούς μου περισσότερο από τους φίλους μου για να πετύχω τα καλύτερα για τον τόπο μου". Φτώχεια και τότε, φτώχεια και σήμερα. Αλλά η συνεργασία όλων σε κοινό στόχο κατάφερε τότε μοναδικά έργα σε μικρούς τόπους.
Αλλά για τον μεγάλο αυτό πατριώτη θα μιλήσουμε σε άλλο άρθρο αναλυτικά γιατί η αυτοδιοίκηση ήταν και είναι πάντα η ίδια. Τουλάχιστον στις ανάγκες και τις απαιτήσεις!
Σήμερα δε, που ο κόσμος έχει πλέον αγανακτήσει από παλιές πρακτικές και μεθοδεύσεις, η συνεργασία πολιτών και φορέων προκύπτει πλέον σαν πρώτιστη ανάγκη !!!


      

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ντοπιολαλιά της Κύμης και της Καρύστου

O Θούριος του Ρήγα Φεραίου

"Οία η μορφή τοιάδε και η ψυχή"